Kanser Hastaları Yenimahalle'de Haklarını Öğrendi
Yenimahalle Belediyesi, 4 Şubat Dünya Kanser Günü kapsamında 1000 Gönüllüden 1’i Sen Ol Derneği işbirliğinde “Kanserle Yaşayan Bireyler ve Hasta Hakları” konulu
Kanser tedavisi gören hasta ve yakınlarının barınma sorununu ortadan kaldıran Yenimahalle Belediyesi Zübeyde Hanım Konuk Evi’nde düzenlenen programda, Prof. Dr. Gürkan Sert konukevi sakinlerini hasta ve refakatçi hakları konusunda bilgilendirdi.
Hastalar, tanı ve tedavisi konusunda aydınlatılmalı
Can Uğurgel moderatörlüğünde gerçekleşen seminerde, hasta ve yakınlarının soruları üzerinden programı gerçekleştiren Sert, hastalık tanısının konulması ile birlikte hastalığı yaşayan bireyin ve ailesinin yaşamında önemli değişiklikler olduğunu belirtti.
Sert, “Hastalıklarda tedavi süreci kadar süreç sonrasında da hastanın ve ailesinin yaşamında önemli değişiklikler olur. Bu tabi ki sadece kanser hastaları için değil tüm hastalar için geçerlidir. Bu kapsamda hem uluslararası hasta hakları belgeleri hem de iç mevzuatımızda tüm hastaların haklarını kapsayan bir yasa vardır. Hasta hakları, insan haklarının sağlık hizmetlerindeki bir yansımasıdır. Hasta hakları, insanların sağlık hizmetlerinden yararlanırken korunmasını amaçlar. Size bir tanı konulmuşsa burada sizlerin tanı konusunda bilgilendirilme hakkınız vardır. Kanunda ‘Doktor sizi hastalığınız konusunda ve tedavi süreci hakkında bilgilendirmelidir’ diyor. Aynı zamanda refakatçi bulundurma hakkınızda mevcuttur” dedi.
Hastaların uyması gereken kurallar nelerdir?
Seminerde hastanın uyması gereken kurallardan da bahseden Prof. Dr. Gürkan Sert, “Hasta, başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır. Teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder. Daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verir. Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gider ve tedavisinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunur. Randevu tarih ve saatine uyar. Diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterir. Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz. Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurur” diye konuştu.