Tarihi Yarımadada Ulaşımda Yeni Dönem
İBB, Tarihi Yarımada’da kapsamlı bir Ulaşım Eylem Planı hazırladı. Plan, toplu ulaşım önceliklendirilmesini, özel araçların sınırlandırılmasını, bisiklet ve yaya dostu alanlarla karbon salımını azaltmayı hedefliyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Paris İklim Anlaşması ve İstanbul’un 2050 karbon nötr hedefi doğrultusunda Tarihi Yarımada için özel bir ulaşım stratejisi geliştirdi. 2021 İklim Değişikliği Eylem Planı ve 2022 Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı ile uyumlu bu plan, bölgenin kültürel ve doğal mirasını korurken, ulaşımda sürdürülebilirliği ön planda tutuyor. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, Tarihi Yarımada Ulaşım Eylem Planıyla ilgili açıklamalarda bulundu.
“TARİHİ YARIMADAYA HAKKINI İADE EDECEĞİZ”
Alpkökin, İstanbul’un diğer megakentlerden farklı olarak çok özel bir tarihi dokusu olduğunu ifade ederek sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bizim tüm İstanbul için bir ulaşım vizyonumuz var. Megakentin hareketliliği için zaten gerekli yatırım ve çalışmaları yapıyoruz. Ancak tüm bu çalışmalar içerisinde en önemlisi Tarihi Yarımada ulaşım vizyonu. Tarihi Yarımada’daki sorunu yalnızca ulaşım sorunu olarak görmüyoruz. Dünyanın önemli turistik bölgelerinde yaya, hiçbir zaman ikinci planda olmaz. Biz de bunu Tarihi Yarımada Ulaşım Eylem Planı ile sağlayacağız. Tarihi Yarımada’ya hakiki hakkını iade etme vizyonu bu aslında. Burada hedefimiz, araç yoğunluğunu ve otopark kirliliğini azaltmak, yaya alanlarını genişletmek ve tur otobüsleri gibi turistik hareketliliği düzenleyerek bu bölgeyi uluslararası standartlara taşımak.”