Ulaştırma Bakanı Uraloğlu'ndan Metro Açıklaması
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, incelemelerin ardında metro çalışmalarına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin en hızlı metrosu Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattının son halkası Kağıthane-Gayrettepe etabındaki saha çalışmalarını bizzat yerinde inceleyerek, yetkililerden bilgi aldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, incelemelerin ardında metro çalışmalarına ilişkin açıklamalarda bulundu.
TÜRKİYENİN EN DERİN METROSU İSTASYONU
Gayrettepe İstasyonu’nu da içeren 3,5 kilometre uzunluğundaki Kağıthane-Gayrettepe etabındaki çalışmalarda sona yaklaşılmış olmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “72 metre derinliği ile Türkiye’nin en derin metro istasyonu olma özelliğine sahip Gayrettepe İstasyonu’nun hizmete alınmasıyla havalimanı metro hattımız Metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Hattı ile entegre olacak. Hattın erişilebilirlik fonksiyonu gelişecek aynı zamanda Şişli ve Beşiktaş’ta Kağıthane ve Eyüp ilçelerine metro ile bağlanmış olacak” dedi.
Bu istasyonun inşası için 67 bin metreküp beton imalatının tamamlandığını, 23 bin metrekare kapalı alan inşa ettiklerini ve kusursuz erişim sağlamak için yaya simülasyonları çalıştıklarını belirten Uraloğlu, 32 adet yürüyen merdiven ile 8 adet asansör planladıklarını ve elektromekanik imalatlarda sona yaklaştıklarını aktardı.
Sertifikasyon süreci sonunda Gayrettepe-Kağıthane kesimi de tamamlanarak proje bütünüyle hizmete açılmış olacağını, böylece hat uzunluğu 37,5 kilometreye istasyon sayısı 9’a çıkacağının bilgisini veren Bakan Uraloğlu, “İstanbullu hemşerilerimiz; İstanbul Havalimanı’na Kabataş-Mahmutbey Metro Hattına entegre olarak doğrudan raylı sistem ile güvenli, hızlı ve ekonomik şekilde ulaşacaklar. Proje ile; Gayrettepe – İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 30 dakika, Göktürk-Mahmutbey arası 38 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Taksim – İstanbul Havalimanı arası 41 dakika, Taksim – Göktürk arası 26 dakika ve 4. Levent – İstanbul Havalimanı arası 35 dakika olacak” dedi.
BİR METRO PROJESİNDE 10 ADET KAZI MAKİNESİ AYNI ANDA KULLANILDI
Projenin önemini aktaran Uraloğlu: “İlk olarak, 37,5 kilometre uzunluğu ile Türkiye’nin tek seferde ihale edilen en uzun metrosu oldu. Hattımızın en kısa sürede hizmete alınabilmesi için Türkiye’de ilk defa bir metro projesinde 10 adet kazı makinasını aynı anda kullandık. Çok başarılı şekilde icra edilen kazı operasyonlarında gösterilen özen ve Türk Mühendis ve işçisinin çaba ve gayreti; bu çaptaki makinalar arasında kazı hızında dünya rekorlarını doğurdu. Kazı makinesi (TBM), ilerlemelerinde Günde 64,5 metre, haftada 333 metre, ayda 1.233 metre ile kazı rekorları kırdık. Saatte 120 kilometre hız ile Türkiye’nin en hızlı metro araçları da bu hattımızda kullanılıyor.” dedi.
İlk defa yerli ve milli imkanlarla, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca desteklenen bir proje ile Aselsan ve iş birliği içinde bulunduğu TÜBİTAK tarafından geliştirilen sinyalizasyon sisteminin bu metro hattında kullandıklarını ifade eden Uraloğlu, 2023-2043 yılları arasındaki 20 yıllık projeksiyonda toplam ekonomik kazancın yaklaşık 2 milyar 640 milyon Avro olacağını ifade etti.